Van Lago d'Orta naar het Comomeer - Reisverslag uit Lecco, Italië van Dijko - WaarBenJij.nu Van Lago d'Orta naar het Comomeer - Reisverslag uit Lecco, Italië van Dijko - WaarBenJij.nu

Van Lago d'Orta naar het Comomeer

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Dijko

21 Juni 2017 | Italië, Lecco

Dinsdag 20 juni het is nog steeds rond de 30 graden dat is het al een paar dagen en het blijft ook nog zo. Toch willen we verder en hoewel we geen airco in de auto hebben gaan we vandaag weer een meertje verder in de buurt van Lecco. Onder het como meer ligt nog een meertje, of eigenlijk is het een onderdeel van het Comomeer en daar zijn we naar een hele mooie camping gereden. Het is moeilijk om bij camperplaatsen een zwemmogelijkheid te vinden, dus nemen we liever campings met strandje aan het meer. Nu zitten we dus in Lecco, campeggio Rivabella. Ons plekje aan het water is fantástisch aan een minihaventje met een strandje ernaast als enigen op dit stukje, wat wil je nog meer. Dijko mag er los lopen en behalve wat eenden en zwanen is er niemand.
We kwamen onderweg geen supermarkt tegen, dus na wat ontspanning en een frisse duik is Nanda op de fiets gestapt om een supermarkt te zoeken zo'n kleine 4 kilometer verderop. Het was een mooi fietspad langs het meer maar in het centrum fiets je op wegen die autowegen lijken te zijn en echt op je gemak voel je je daar niet als fietser.
Gelukkig na even zoeken vond ik de supermarkt MD, daar nog wat uien, boter, komkommer, ijsthee en wat ander geneuzel gekocht, zodat we weer een makkelijke maaltijd kunnen maken met beetje pasta en salami en verse groenten een heerlijk maaltje.
Vooral het uitzicht is hier fenomenaal en we hebben hier 's avonds lang van genoten. Het was wel weer warm in de camper om te gaan slapen maar dat went ook al aardig, ook het in en uit bed klimmen wordt al een handigheidje. Alleen twee twee-persoonsdekbedden meenemen, wat een slecht idee, we slapen hoogstens onder een lakentje. Vandaag alweer een luie dag, Gaby is jarig, gefeliciteerd Gaby, zwemmen, lezen en stukjes uploaden, haren wassen en vanavond lekker uit eten in een nagelegen dorp aan het water, waar we op de fiets heen gaan. Wel moeten we ons goed insmeren 's avonds want we zitten al onder de muggenbulten, grote rode plekken die ook wel een week er zo uit blijven zien, geen gezicht maar ja vakantie hè.
Morgen is het plan weer verder te reizen.

• 22 Juni 2017 - 14:01

Kitty:

wat een mooie plekjes allemaal!!!
    lekker genieten hoor.
    groetjes