Koekoeksklok en Hohenzollern Castle - Reisverslag uit Wildberg, Duitsland van Dijko - WaarBenJij.nu Koekoeksklok en Hohenzollern Castle - Reisverslag uit Wildberg, Duitsland van Dijko - WaarBenJij.nu

Koekoeksklok en Hohenzollern Castle

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Dijko

06 Juli 2017 | Duitsland, Wildberg

De volgende morgen, het was zondag, was het wat kil en we hadden bedacht te gaan eten in de konditorei. Helaas, dat mocht niet met Dijko, dus maar heerlijke broodjes meegenomen en in de camper gegeten.
We gingen op weg naar de grootste koekoeksklok van het Zwarte Woud Na Schonach, waar zich de grootste koekoeksklok van het zwarte woud bevindt. Uiteraard zijn we daar dan om 12.00 uur zodat we die koekoek ook echt vaak kunnen zien. Het hele binnenwerk van de klok was echter interessanter dan de koekoek zelf, maar er hingen heel wat klokken in het minimuseumpje/winkeltje.
Daarna naar het kasteel. Het stond echt boven op een berg en je kon er alleen met een busje naar toe. Wat duur allemaal, maar wel de moeite waard want het was echt een mooi kasteel waar alle heersers van het Pruisische Rijk hebben geleefd en waar beelden van waren en ook veel van de kroonjuwelen, kleding en gebruiksvoorwerpen. Indrukwekkend mooi onderhouden.
Nog een stukje verder gereden en geslapen op een camping die Carpe Diem heette, nou die dag hadden we geplukt! In Wildberg.